Powstało pierwsze programowalne włókno cyfrowe. Można wszyć je w ubranie

4 czerwca 2021, 16:43

Naukowcy z MIT stworzyli włókno zawierające układy pamięci, czujniki temperatury i korzystające z oprogramowania trenowanego na sieciach neuronowych, które będzie mogło śledzić naszą aktywność fizyczną. Po wszyciu w ubranie włókno takie będzie odbierało, przechowywało i analizowało dane dotyczące tego, co robimy.



Dziedzictwo polskich Tatarów online. W sieci możemy podziwiać archiwum z Kruszynian

15 lutego 2022, 19:12

Po zdigitalizowaniu można podziwiać w internecie unikatowe obiekty z obszaru kultury Tatarów polskich, m.in. ręcznie pisane Korany i chamaiły (modlitewniki), księgi pamiątkowe czy egzemplarze wydawanego w Wilnie miesięcznika "Życie Tatarskie". Pochodzą one ze zbiorów Muzeum Centrum Edukacji i Kultury Muzułmańskiej Tatarów Polskich w Kruszynianach.


Awatar Ignacego Łukasiewicza odpowiada na pytania o naukę, biznes, historię i życie prywatne

16 stycznia 2023, 17:37

Sieć Badawcza Łukasiewicz, w skład której wchodzą 22 instytuty badawcze w całej Polsce, zaprezentowała na Zamku Królewskim w Warszawie wyposażonego w technologie sztucznej inteligencji awatara Ignacego Łukasiewicza. W ten sposób instytucja uczciła 200. rocznicę urodzin swojego patrona. To pierwsza w historii cyfrowa rekonstrukcja polskiego wynalazcy.


Nvidia prezentuje możliwości układu Kal-El

31 maja 2011, 11:51

Nvidia opublikowała wideo pokazyjące prototypową grę Glowball, która ma być prezentacją możliwości czterordzeniowego procesora Kal-El dla urządzeń przenośnych. W grze, która korzysta z akcelerometra, sterujemy świecącą kulą za pomocą ruchów urządzenia


Zagrożenie wolności?

19 października 2006, 09:45

Unia Europejska stara się zatwierdzić zapis, który miałby zakazać internautom publikowania na stronach WWW różnych form wideo - decyzja ta może oznaczać zagrożenie wolności Sieci.


Odnośniki nie naruszają praw autorskich

6 sierpnia 2012, 16:20

Federalny Sąd Apelacyjny dla Siódmego Okręgu uznał, że ani linkowanie do materiału wideo, ani jego osadzenie na witrynie internetowej nie stanowią naruszenia praw autorskich. Nie mogą też zostać uznane za pomoc przy naruszeniu.


Całkiem nowe PlayStation 3

30 grudnia 2006, 07:58

Sony przygotowuje prawdopodobnie kolejną wersję PlayStation 3. Ma ona trafić w ręce osób zainteresowanych wykorzystaniem konsoli przede wszystkim jako odtwarzacza wideo.


Na polowaniu z pingwinami Adeli

22 stycznia 2013, 11:18

Japońscy naukowcy jako pierwsi poznali szczegóły technik łowieckich pingwinów Adeli (Pygoscelis adeliae). Wykorzystali m.in. kamery wideo i przyspieszeniomierze, przymocowane do swobodnie pływających ptaków.


© Vex5

Programy edukacyjne mogą szkodzić najmłodszym

10 sierpnia 2007, 10:59

Rodzice powinni ograniczać dzieciom dostęp do programów edukacyjnych rozpowszechnianych na DVD i kasetach wideo. Najnowsze badania wykazały, że jeśli dzieci w wieku 8-16 miesięcy oglądają zbyt wiele tego typu programów to wolniej rozwijają swoje słownictwo.


Produkcja teledysków pomaga w walce z chorobą nowotworową

27 stycznia 2014, 11:25

Muzykoterapia w postaci kręcenia własnych klipów pomaga chorym na nowotwory nastolatkom i młodym dorosłym poradzić sobie z terapią.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy